KURZ MINDFULNESS II

Kurz je pro vás vhodný, pokud máte zkušenost s mindfulness (absolvovali jste 8 týdenní kurz, meditační retreat nebo se sami věnujete praxi meditace) a víte, v čem vám může být užitečná.

Kurz nabízí prohloubení vaší praxe, pravidelné setkávání ve skupině lidí s podobným zájmem, podporu a novou inspiraci.

Poslední rok jsme dělali tzv. „mindfulness neděle“, které měly za cíl podpořit absolventy našich 8 týdenních kurzů mindfulness v jejich praxi. S tímto kurzem se posouváme dále a nabízíme vám ucelený formát, který má za cíl vaši praxi všímavosti nejen udržet či oživit, ale hlavně prohloubit. 

Témata jednotlivých setkání

  1. Setkání: Laskavost a soucit se sebou

Na kurzech mindfulness rozvíjíme především všímavost. O laskavosti nebo soucitu se na kurzech sice mluví, ale často jim není věnována explicitní pozornost, a tak jsou vnímány spíše jako „vedlejší produkt“ praxe všímavosti nebo jako doporučený postoj. Proto bychom se na první setkání našeho kurzu zaměřili na to, jak rozvíjet laskavost a soucit, podíváme více do hloubky.

  1. Setkání: Náročné emoce a vnitřní kritik

Jednou z hlavním příčin naši nespokojenosti jsou naše často nevědomě tvořené emoce. Všímavost nám může pomoci více vidět, co stojí za jednotlivými emocemi. Budeme zkoumat, jak si z nepříjemných emocí udělat svého dobrého rádce a jak se zpřátelit s vnitřním kritikem. Všímavost nám může poskytnout dobrý základ, jak se s odvahou dívat hlouběji do našeho nitra a učit se zvládat a zklidňovat emoce pomocí laskavosti a soucitu.

  1. Setkání: Závislosti, utíkání, denní praxe, 5 překážek

V rámci tohoto setkání se podíváme na 5 překážek, které nám činí naši praxi obtížnější (touha, averze, netrpělivost, ospalost, pochyby), a zaměříme se na to, jak s nimi nejvhodněji pracovat. Vedle toho se zaměříme i na závislosti. Ukážeme si jak závislosti vznikají a jak lépe zvládat naše automatické (závislostní) vzorce chování. Vyzkoušíme si techniky, které nám v tom pomohou. Následně se přesuneme do každodenní reality s cílem zmapovat si, co je dobré dělat (a nedělat) večer, ráno a během dne proto, abychom měli více energie, byli koncentrovanější, klidnější a také (ve svém důsledku) spokojenější. I tady budeme volně pokračovat v tématu závislostí, které doprovázejí naši každodenní realitu (mobilní telefon, jídlo, práce atd.).

  1. Setkání: Questionning a ne-já

Na posledním setkání se budeme zabývat technikou questioning, všímavým kladením otázek. Zkusíme si, jaké to je být v tichu a v klidu s otázkou, jaké nové perspektivy nebo pohledy se mohou objevit. Vedle toho se zaměříme na důležité téma pro meditaci, a sice na to, kdo je vlastně ten kdo medituje? V meditační praxi často objevujeme, že to, čemu říkáme „já“ jsou často jen myšlenky nebo představy, které udržujeme. Na druhou stranu nám meditace může pomáhat v tom, abychom lépe vnímali to, kdo jsme a co je pro nás důležité. Proto se v závěrečné setkání zaměříme právě na „já“ a „ne-já“.

Termíny, místo a cena

Neděle 1. března, od 13.30 do 19.00

Neděle 5. dubna, od 13.30 do 19.00

Neděle 10. května, od 13.30 do 19.00

Neděle 7. června, od 13.30 do 19.00

Kde: Mindfulness Club (U letenského sadu 6, Praha 7) 

Cena: 6 500,- Kč

Co je v ceně:

  • program
  • pracovní listy s probranýmim informacemi a úkoly pro nadcházející týdny
  • audionahrávky cvičení
  • podporu po celou dobu kurzu (můžete nám v  průběhu napsat, zavolat)

Termíny, místo a cena

Kdy: 

Neděle 20. září 2020 13.00 až 19.00
Neděle 18. října 2020 13.00 až 19.00
Neděle 22. listopadu 2020 13.00 až 19.00
Neděle 13. prosince 2020 13.00 až 19.00

Kde: Praha Vinohrady-Vršovice, Rybalka a Prostor 8 

Cena: 6 500 Kč

O nás 

Šimon Grimmich

Učím 8 týdenní kurzy mindfulness (MBSR a MBCL, Mindfulness-Based Compassionate Living) a vede víkendové nebo vícedenní meditační retreaty. Meditace je pro mě cestou k sobě, cestou k druhým a cestou k údivu nad zázrakem života. Vedle učení se rovněž věnuji překládání, mj. knih věnovaných mindfulness a meditaci. Působím jako instruktor v Prázdninové škole Lipnice. Vystudoval jsem filosofii a religionistiku na FF UK v Praze, kde dále pokračuji doktorským studiem religionistky.

Michal Dvořák

Již několik let vedu 8týdenní MBSR kurzy a další semináře, workshopy, které se tématem všímavosti zabývají. Učím to, co sám žiji, pravidelně cvičím mindfulness a využívám jej v příjemných i náročných situacích, které mi život přihrává. Mindfulness mi dodává klid, pomáhá mi zvládat stres a uklidnit hlavu. Absolvoval jsem mindfulness teacher program na UMASS Medical School (USA) a pětiletý psychoterapeutický výcvik (SUR). Více o mně najdete na www.bemindful.cz 

Principy kurzu

 

  • delší společný čas. Každé setkání má délku tzv. celodenního (5,5 hodiny). Díky tomu budeme mít dostatek času se věnovat intenzivně více tématům. Bude čas jak pro společné cvičení, tak i pro diskusi a také věnování se novým tématům. Celková (hodinová) délka kurzu odpovídá délce 8 týdenního kurzu. 
  • osobní vklad, sebezkušenost. Celý kurz stojí na tréninku, praxi, diskusích… 
  • kontinuita. Chceme, aby to setkáním nekončilo, ale abyste po každé neděli měli o čem přemýšlet. Vedle toho budete mít několik úkolů, které budeme probírat na dalším setkání. 
  • pravidelná praxe mezi setkáními. Rádi bychom, abyste po celou dobu kurzu pravidelně cvičili. Nebudeme kontrolovat, jak dlouho a jaké cvičení mindfulness doma provádíte, ale chtěli bychom vám i skrze tento kurz nabídnout další důvod proč pravidelně cvičit. 
  • uzavřená skupina. Jsme si vědomi, že síla kurzu tkví do velké míry i v síle skupiny. Celý kurz tak absolvuje stejná skupina lidí. Do kurzu se nepůjde přihlásit v jeho průběhu. 

Přihlásit se na KURZ mindfulness II

13 + 10 =