KURZ MINDFULNESS II
ONLINE

Kurz je pro vás vhodný, pokud máte zkušenost s mindfulness (absolvovali jste 8 týdenní kurz, meditační retreat nebo se sami věnujete praxi meditace) a víte, v čem vám může být užitečná.

Kurz nabízí prohloubení vaší praxe, pravidelné setkávání ve skupině lidí s podobným zájmem, podporu a novou inspiraci.

Poslední rok jsme dělali tzv. „mindfulness neděle“, které měly za cíl podpořit absolventy našich 8 týdenních kurzů mindfulness v jejich praxi. S tímto kurzem se posouváme dále a nabízíme vám ucelený formát, který má za cíl vaši praxi všímavosti nejen udržet či oživit, ale hlavně prohloubit. 

Témata jednotlivých setkání

  1. Setkání: Laskavost a soucit se sebou

Na kurzech mindfulness rozvíjíme především všímavost. O laskavosti nebo soucitu se na kurzech sice mluví, ale často jim není věnována explicitní pozornost, a tak jsou vnímány spíše jako „vedlejší produkt“ praxe všímavosti nebo jako doporučený postoj. Proto bychom se na první setkání našeho kurzu zaměřili na to, jak rozvíjet laskavost a soucit, podíváme více do hloubky.

  1. Setkání: Náročné emoce a vnitřní kritik

Jednou z hlavním příčin naši nespokojenosti jsou naše často nevědomě tvořené emoce. Všímavost nám může pomoci více vidět, co stojí za jednotlivými emocemi. Budeme zkoumat, jak si z nepříjemných emocí udělat svého dobrého rádce a jak se zpřátelit s vnitřním kritikem. Všímavost nám může poskytnout dobrý základ, jak se s odvahou dívat hlouběji do našeho nitra a učit se zvládat a zklidňovat emoce pomocí laskavosti a soucitu.

  1. Setkání: Závislosti, utíkání, denní praxe, 5 překážek

V rámci tohoto setkání se podíváme na 5 překážek, které nám činí naši praxi obtížnější (touha, averze, netrpělivost, ospalost, pochyby), a zaměříme se na to, jak s nimi nejvhodněji pracovat. Vedle toho se zaměříme i na závislosti. Ukážeme si jak závislosti vznikají a jak lépe zvládat naše automatické (závislostní) vzorce chování. Vyzkoušíme si techniky, které nám v tom pomohou. Následně se přesuneme do každodenní reality s cílem zmapovat si, co je dobré dělat (a nedělat) večer, ráno a během dne proto, abychom měli více energie, byli koncentrovanější, klidnější a také (ve svém důsledku) spokojenější. I tady budeme volně pokračovat v tématu závislostí, které doprovázejí naši každodenní realitu (mobilní telefon, jídlo, práce atd.).

  1. Setkání: Questionning a ne-já

Na posledním setkání se budeme zabývat technikou questioning, všímavým kladením otázek. Zkusíme si, jaké to je být v tichu a v klidu s otázkou, jaké nové perspektivy nebo pohledy se mohou objevit. Vedle toho se zaměříme na důležité téma pro meditaci, a sice na to, kdo je vlastně ten kdo medituje? V meditační praxi často objevujeme, že to, čemu říkáme „já“ jsou často jen myšlenky nebo představy, které udržujeme. Na druhou stranu nám meditace může pomáhat v tom, abychom lépe vnímali to, kdo jsme a co je pro nás důležité. Proto se v závěrečné setkání zaměříme právě na „já“ a „ne-já“.

    Termíny, místo a cena

    Kdy: 

    Neděle 28. února 2021 13.00 až 19.00
    Neděle 11. dubna 2021 13.00 až 19.00
    Neděle 16. května 2021 13.00 až 19.00
    Neděle 20. června 2021 13.00 až 19.00

    Online přes Zoom 

    Cena: 5 500 Kč

    O nás 

    Šimon Grimmich

    Učím 8 týdenní kurzy mindfulness (MBSR a MBCL, Mindfulness-Based Compassionate Living) a vede víkendové nebo vícedenní meditační retreaty. Meditace je pro mě cestou k sobě, cestou k druhým a cestou k údivu nad zázrakem života. Vedle učení se rovněž věnuji překládání, mj. knih věnovaných mindfulness a meditaci. Působím jako instruktor v Prázdninové škole Lipnice. Vystudoval jsem filosofii a religionistiku na FF UK v Praze, kde dále pokračuji doktorským studiem religionistky.

    Michal Dvořák

    Již několik let vedu 8týdenní MBSR kurzy a další semináře, workshopy, které se tématem všímavosti zabývají. Učím to, co sám žiji, pravidelně cvičím mindfulness a využívám jej v příjemných i náročných situacích, které mi život přihrává. Mindfulness mi dodává klid, pomáhá mi zvládat stres a uklidnit hlavu. Absolvoval jsem mindfulness teacher program na UMASS Medical School (USA) a pětiletý psychoterapeutický výcvik (SUR). Více o mně najdete na www.bemindful.cz 

    Principy kurzu

     

    • delší společný čas. Každé setkání má délku tzv. celodenního (5,5 hodiny). Díky tomu budeme mít dostatek času se věnovat intenzivně více tématům. Bude čas jak pro společné cvičení, tak i pro diskusi a také věnování se novým tématům. Celková (hodinová) délka kurzu odpovídá délce 8 týdenního kurzu. 
    • osobní vklad, sebezkušenost. Celý kurz stojí na tréninku, praxi, diskusích… 
    • kontinuita. Chceme, aby to setkáním nekončilo, ale abyste po každé neděli měli o čem přemýšlet. Vedle toho budete mít několik úkolů, které budeme probírat na dalším setkání. 
    • pravidelná praxe mezi setkáními. Rádi bychom, abyste po celou dobu kurzu pravidelně cvičili. Nebudeme kontrolovat, jak dlouho a jaké cvičení mindfulness doma provádíte, ale chtěli bychom vám i skrze tento kurz nabídnout další důvod proč pravidelně cvičit. 
    • uzavřená skupina. Jsme si vědomi, že síla kurzu tkví do velké míry i v síle skupiny. Celý kurz tak absolvuje stejná skupina lidí. Do kurzu se nepůjde přihlásit v jeho průběhu. 

    Přihlásit se na KURZ mindfulness II

    11 + 3 =